Gekås Ullared - Del 1

Hejsan på er!

Hoppas allt är bra med er. Jag ber verkligen om ursäkt över att min uppdatering här har varit riktigt dålig. Den har varit under all kritik, men nu ska jag försöka bli lite mer aktiv igen. Det har berott av lite olika anledningar, och sen har jag faktiskt bara försökt vila, ta det lugnt och haft det så bra jag kunnat. Men jag hoppas ni har haft några trevliga och bra dagar bakom er.

Vi startade vår resa i onsdags eftermiddag efter att mamma och pappa hade slutat jobbet, så vi kom iväg vid kl.15:00.
Vårt första stop för natten blev i Askersund. Det var verkligen jättefint där, så dit kan jag rekommendera er att åka till. Om inte sova kvar där så i alla fall gå runt vid centrum och titta vid vattnet och alla båtar där osv. Riktigt mysigt ställe. Påminde väldigt om Öregrund tycker jag, om det är så att ni har varit där någon gång?.
Dock var det fullt på dem två första campingarna som vi kollade på om det fanns någon ledig plats, men på tredje stället fanns det en ledig plats för natten. Så där var vi framme kring tiotiden på kvällen.
Det som var lite läskigt var att vi några nätter senare såg att det hade varit en explosion precis på den campingen vi hade varit på, och två döda. Riktigt hemskt, så vi hade ändå tur att det inte hände när vi var där. Men riktigt tragiskt att det behövde inträffa överhuvudtaget.

Under torsdagen fortsatte vår resa neråt vidare mot Gekås Ullared camping. Dit kom vi fram på eftermiddagen, ganska så precis kring kl.15:00 även där. Det blev himla perfekt för vi skulle inte få checka in där förrän den tiden, så vi kom dit i bra tid. När vi kom fram kändes det som riktig sommar. Det måste nästan ha varit mellan 28-30°C, så det var verkligen sommarvärme.
När vi efter lite fix och trix hade fått vår husbil på våran plats, för det var någon annan som hade ställt sig på vår plats när vi först kom dit så tog vi det rätt lugnt. Packade fram utemöblerna, gjorde mat och grillade, och sen gick vi omkring lite på området och kikade hur det såg ut. Det är verkligen stort där på campingen. För det var både stugområden, husbilar, husvagnar, folk som tältade, en ute-bar, en lekplats, minigolfbana m.m.

Fortsättning kommer på dem resterande dagarna..