Träningsprogram

Hejsan på er!

Hoppas allt är bra med er! Med mig är det helt okej. Rätt bra ändå om jag jämför med hur det brukar kunna vara ibland. Idag har det blivit en dag med temat träning. Först på förmiddagen efter allt bestyr kring frukost, göra sig i ordning och medicinerna så tränade jag först fram till lunch.

Det är något som verkligen tar sin lilla tid nu för tiden i och med att jag har blivit starkare och kan göra mer. Därför har vi idag kollat över det, och gjort en ny planering kring min träning. Eftersom det nu snudd på blir för tufft när jag ska göra alla övningar jag brukar göra.

Tidigare har det mer varit att mest göra rörelseövningar och övningar med gummiband. Sen har jag sakta ökat på det både i styrka och antal. Men nu har jag kommit till en liten gräns där jag blir riktigt trött och slut efter träningen. Därför har jag och Jessica idag börjat planera upp min träning. Strukturera upp det så det istället blir tre olika pass som jag kan variera mellan. Pass med olika övningar för hela kroppen. Sen la vi även till några nya övningar.

Det känns bra. Det känns som att jag har kommit ett steg längre i min träning. Det här är något jag har längtat efter, för det känns lite som "nästa steg". Nästa nivå. För det känns som att jag äntligen har kommit dit där jag kan göra ett "riktigt" träningspass som många andra. Men som såklart är anpassade efter mig och det jag kan göra. Sen måste jag såklart prova mig fram, men det känns i alla fall roligt. Roligt att inte hela tiden behöva vara på lägsta nivån. Så det ska bli roligt att prova och se hur det går.

Har ni gjort något speciellt idag? Något roligt? KRAM!

Gillar

Kommentarer

Zyllah
Zyllah,
Att ha ett träningsprogram man kan följa är så bra ibland. 😊
nouw.com/zyllah
elinnhellgren
elinnhellgren,
Ja det tycker jag med! Det blir enklare att hålla reda på vad man ska göra, och se ifall man gör några framsteg 😊
nouw.com/elinnhellgren